FAQ
Hur kontaktar jag The Kontor?
- Du kan maila oss på Kundservice@thekontor.se. Vårt kundteam hjälper dig gärna!
- Du kan även chatta med oss i högra hörnet för en smidigare konversation.
- Du kan ringa vår kundtjänst, 08-668 9700. Öppettider vardagar 10.00-19.00
Fraktar ni internationellt?
Nej, endast i Sverige.
Har jag öppet köp?
Ja. 14-dagars öppet köp efter att du mottagit varan.
Får jag öppna varan och testa den och returnera den efter?
Ja. Du får prova varan och ändå returnera ditt köp. Du måste dock öppna kartongen varsamt och produktplasten varsamt, så att emballaget fortfarande i nyskick. Det är inte tillåtet att slita upp kartongen eller produktplasten.
Har ni garanti?
Ja, alla produkter kommer med 2 års garanti.
Har jag reklamationsrätt?
Ja, vi erbjuder 3 års reklamationsrätt i enighet med svensk konsumentköpslag.
Kan jag ändra eller avbryta min order?
Eftersom att vi fokuserar på snabb leverans så måste du meddela oss ändringar/avbrytning av order innan 07:00 nästkommande vardag. Alla ändringsbegäran efter 07:00 nästkommande vardag kommer att nekas eftersom att din order har redan skickats ut. Din order kan returneras efter att du tagit emot varan.
Vilka betalmetoder tar ni emot?
Vi tar emot alla majoriteten av alla kort- och kreditkort (VISA, Mastercard, AMEX) och Klarna betalningar samt Paypal.
När kommer min order behandlas?
Alla ordrar behandlas och fraktas från vårt lager. Din order kommer att behandlas inom samma vardag som du gjort din beställning och skickas ut nästkommande vardag, eller samma vardag (om du lagt beställningen innan våra bryttider). Vi behandlar ordrar mellan Måndag till Fredag. Vänligen notera att våra logistikpartners inte fraktar på helger.
Hur lång leveranstid har ni?
Efter att du har lagt din order så kommer din vara vara framme inom 1 vardag i om din leveransadress är i Stockholm
Om du befinner dig utanför Stockholm så är din vara framme inom 2 vardagar efter din beställning. Dock får du varan inom 1 vardag om du lägger beställningen innan 07.00
Vad händer om jag inte får min produkt?
Det ingår spårning i alla våra leveransval (Bring och Best). Din order kommer alltid gå att spåra. Om din order ändå försvinner så skickar vi ut en ny produkt nästa vardag till dig med expressleverans (1-2 vardagar).
Blir jag debiterad moms?
Ja. Priserna som visas på vår hemsida är med moms (ink. moms).
Hur returnerar jag en produkt?
Vänligen kontakta oss på Kundservice@thekontor.se
Vad händer ifall produkterna jag tar emot är skadade, felaktiga, defekta?
Vänligen kontakta oss på Kundservice@thekontor.se om du har tagit emot en produkt som är felaktig, skadad eller defekt. Vänligen inkludera ditt ordernummer, foton av skadorna och all relaterad referens/dokumenatiation vid mottagandet av kollit/produkten. Vi kommer göra vårt yttersta för att lösta ditt ärende så snabbt som möjligt. Vi kontrollerar alltid våra kollin innan frakt, för att undvika att du får en skadad produkt.
När får jag tillbaka pengarna efter mitt återköp?
Alla återköp krediteras till din orginella betalmetod. Om du betalade med kredit eller debitkort, så kommer återköpet att ske till din bank inom 7-10 arbetsdagar. Vänligen kontakta din bank för frågor om när ditt återköp kommer fram till ditt bankkonto. Om du inte har fått ditt återköp än, gör såhär: Kontakta ditt kort/kreditkortsbank. Det bör ta några arbetsdagar innan ditt återköp är i ditt konto.
Om du har betalat med Klarna så kommer ditt återköp behandlas inom 5-7 arbetsdagar.